محصولات پیشنهادی

قیمت سرامیک آشپزخانه

برای تجهیز ساختمان‌های مسکونی و تجاری از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این موارد سرامیک آشپزخانه است که برای پوشاندن کف از آن استفاده می‌شود.



قیمت سرامیک آشپزخانه


یکی از متریال‌ های پرکاربرد در ساخت و ساز ساختمان‌ های مسکونی سرامیک است که به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرامیک نسبت به مصالح دیگر مزایای بیشتری دارد و قیمت آن مناسب است برای سرامیک آشپزخانه میتوانید از سرامیک طرح پارکت نیز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید بدانید قیمت سرامیک آشپزخانه چقدر است و چه عواملی بر بالا یا پایین رفتن قیمت آن تاثیر می‌گذارد تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سرامیک آشپزخانه یکی از کفپوش‌های ساختمانی است که می‌تواند برای آپارتمان‌ها، خانه‌های مسکونی، باغ، ویلا و هر جایی که دارای آشپزخانه است مورد استفاده قرار گیرد. شاید برخی از افراد تصور کنند که سرامیک‌های آشپزخانه همان سرامیک‌هایی هستند که برای سالن‌های پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما واقعیت این است که به دلیل شرایط خاص آشپزخانه، کفپوش‌های آن‌ها نیز باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا بتوانیم آن‌ها را برای آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار دهیم. در ادامه مقاله قیمت سرامیک آشپزخانه و خصوصیات یک سرامیک خوب برای آشپزخانه را به شما معرفی می‌کنیم.


قیمت سرامیک آشپزخانه چقدر است؟

حتما این تجربه را داشتید که برای خرید مصالح ساختمانی به بازار مراجعه کنید و با قیمت‌ های مختلفی روبرو شوید. در مورد سرامیک آشپزخانه هم همین‌ طور است و در بازار با تنوع بالایی از قیمت سرامیک آشپزخانه مواجه خواهید بود.

شاید با دیدن قیمت ها سردرگم شوید و نتوانید تشخیص دهید چه عواملی باعث این اختلاف قیمت‌ ها شده است و شما باید چگونه مناسب‌ ترین قیمت را پیدا کنید و انتخاب کنید.

باید به شما بگوییم ویژگی اختلاف قیمت سرامیک‌ها یک دلیل دارد و آن این است که قیمت سرامیک ثابت نیست و عوامل مختلفی میزان آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شما باید با این عوامل آشنا باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

قیمت سرامیک مناسب آشپزخانه در بازار کشور ایران وابسته به عوامل بسیار متنوعی است. به طور کلی، هر چقدر کیفیت سرامیک‌های آشپزخانه بالاتر باشد، قیمت آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت؛ اما چون بازسازی کفپوش‌های آشپزخانه کار آسانی نیست و می‌تواند هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد، توصیه می‌کنیم که از همان ابتدا فارغ از قیمت سرامیک آشپزخانه، به کیفیت سرامیک‌ها نیز توجه داشته باشید. 

قیمت سرامیک آشپزخانه ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی پایین‎تر است. این در حالی است که سرامیک‌های آشپزخانه ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و از نظر کیفیت و طول‎عمر می‌توانند با سرامیک‌های دیگر  خارجی رقابت کنند. بنابراین، اگر قیمت سرامیک مناسب آشپزخانه ایرانی برای شما اهمیت دارد، می‌توانید سرامیک‌های ایرانی باکیفیت را انتخاب کنید و فقط به فکر سرامیک‌های خارجی نباشید. 

بهترین راه برای اطلاع از قیمت سرامیک آشپزخانه به صورت دقیق، مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی است. در این فروشگاه‌ها بهترین سرامیک‌ها با قیمت مناسب به شما ارائه می‌شوند. همچنین، شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان، این سرامیک‌ها را سفارش داده و قیمت هر یک را با هم مقایسه نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روز این محصولات، کافیست که با فروشندگان آن‌ها در ارتباط باشید.


قیمت سرامیک آشپزخانه و عوامل موثر

همان‌طور که گفتیم قیمت سرامیک آشپزخانه ثابت نیست و عوامل مختلفی میزان آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است.


ابعاد سرامیک آشپزخانه

مهمترین عاملی که میزان قیمت سرامیک آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد ابعاد و اندازه‌ی آن است. سرامیک‌ها با ابعاد مختلفی تولید می‌شوند تا خریداران بتوانند سایز مناسب را انتخاب کنند.

اما نکته‌ی با اهمیت این است که قاعدتاً هر چقدر اندازه‌ی سرامیک بزرگتر باشد قیمت آن هم بالاتر می‌رود، چون برای ساخت آن از مصالح بیشتری استفاده شده است و خریداران باید این نکته را در نظر داشته باشند.


طرح و رنگ سرامیک آشپزخانه

برای اینکه رضایت مشتریان جلب شود و هر فردی بتواند متناسب با سلیقه و دکوراسیونی که برای آشپزخانه یا منزل انتخاب کرده است، سرامیک مناسب و هماهنگ با آن را انتخاب کند، انواع سرامیک با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

پس طرح و رنگ و پرطرفدار بودن برخی از آن‌ها نسبت به بقیه می‌تواند در قیمت سرامیک آشپزخانه تاثیر گذار باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سرامیکی که برای آشپزخانه استفاده می‌شود با سرامیکی که برای راهرو یا سالن پذیرایی استفاده می‌شود متفاوت است. چون کاربری هر کدام با هم فرق دارد.


کیفیت سرامیک آشپزخانه

یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر قیمت سرامیک آشپزخانه تاثیر می‌گذارد مرغوبیت و کیفیت سرامیک آن است. هر چقدر مواد اولیه‌ای که برای تولید سرامیک استفاده می‌شود کیفیت بهتری داشته باشد سرامیک شفاف‌تر و زیباتر خواهد بود و قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

به خریداران هم توصیه می‌شود سرامیک با کیفیت‌تری انتخاب کنند. زیرا علاوه بر اینکه ظاهر آن شفاف‌تر و زیباتر است به راحتی هم تمیز می‌شود. به خصوص در آشپزخانه که احتمال کثیف شدن سرامیک وجود دارد این ویژگی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا بعدا دچار مشکل نشوید.


شرکت تولید کننده سرامیک

نام شرکت و کارخانه‌ای که یک محصول خاص را تولید می‌کند از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سرامیک آشپزخانه است. چون وقتی نام یک برند محبوب باشد به معنای این است که پیشینه‌ای از تجربه و محصولات مرغوب و بادوام در پس آن وجود دارد.

بنابراین خریداران از آن محصول استقبال بیشتری می‌کنند و همین امر ممکن است تا حدودی قیمت سرامیک آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد و بالا ببرد.

به شما توصیه می‌کنیم برای استفاده از محصولات با دوام و ماندگار از شرکت‌های تولید کننده خوشنام و معتبر خرید کنید و تا مدت طولانی با خیال راحت از سرامیک آشپزخانه استفاده کنید. چون ظاهر سرامیک به خوبی حفظ می‌شود و می‌تواند آشپزخانه را زیباتر جلوه کند.


قیمت سرامیک آشپزخانه و نصب آن

اگر می‌خواهید هزینه‌ی تجهیز آشپزخانه با سرامیک را برآورد کنید و متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید سرامیک مناسب را انتخاب کنید بهتر است هزینه‌های زیر را هم در نظر داشته باشید.

کسی که می‌خواهد بداند قیمت استفاده از سرامیک آشپزخانه چقدر است علاوه بر عوامل تاثیرگذار بر قیمت سرامیک آشپزخانه باید هزینه‌ای که لازم است به نصاب بپردازد را هم در نظر داشته باشد.

هزینه‌ی نصب سرامیک در آشپزخانه با هزینه‌ای که لازم است برای نصب سرامیک سرویس بهداشتی یا سالن پذیرایی بپردازید متفاوت است. چون در آشپزخانه هم مانند مانند سرویس بهداشتی لازم است ترازبندی انجام شود و همین امر دستمزد نصب را بالا می‌برد.

پس لازم است قبل از شروع کار با نصاب در مورد قیمت توافق کنید و از او بپرسید بابت هر متر سرامیکی که روی کف کار می‌کند قرار است چه مبلغی از شما دریافت کند. شما هم بر اساس هزینه‌ای که نصاب اعلام می‌کند بودجه‌ی لازم را فراهم می‌کنید و کارها را مدیریت می‌کنید.

در مورد هزینه‌ی نصاب این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت نصب و قیمت سرامیک آشپزخانه در شهرهای مختلف با هم تفاوت دارد. در شهرهای بزرگ هزینه‌ی استادکاران ماهر بالاتر است و شما مجبور هستید مبلغ بالایی را به این کار اختصاص دهید. حتی ممکن است در شهر یا استانی نیروی کار کم باشد و همین امر قیمت نصب سرامیک آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اطلاع از بهترین کاشی و سرامیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


متراژ آشپزخانه

اگر تصور می‌کنید با طرح و رنگ سرامیک، ابعاد یا کیفیت آن می‌توانید برآوردی از قیمت آن داشته باشید باید بگوییم اشتباه می‌کنید، چون متراژ آشپزخانه هم را باید در نظر داشته باشید.

وقتی یک آشپزخانه بزرگتر باشد به سرامیک بیشتری احتیاج دارد، از طرف دیگر بالا رفتن تعداد سرامیک هزینه‌ی نصب را هم بالاتر میبرد در نتیجه هزینه‌ای که شما باید بپردازید بیشتر می‌شود.

پس در برآورد هزینه‌ها به متراژ آشپزخانه هم دقت کنید.


خصوصیات سرامیک آشپزخانه خوب


اگر به دنبال خرید سرامیک آشپزخانه خوب و باکیفیت هستید، باید ابتدا خصوصیات این محصولات را که در ادامه ذکر می‌کنیم، مورد توجه قرار دهید.

مقاومت در برابر حرارت 

مقاومت در برابر حرارت به دلیل اینکه ممکن است مواد غذایی داغ روی سرامیک‌ها بریزند، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که حتما سرامیک‌های آشپزخانه را با توجه به این موضوع خریداری کنید.

مقاومت در برابر رطوبت 

مقاومت بالا در برابر رطوبت از دیگر خصوصیات یک سرامیک مناسب آشپزخانه است. رطوبت می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی برخی از سرامیک‌های بی‎کیفیت داشته باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که حتما از سرامیک‌های آشپزخانه‌ای استفاده کنید که در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خودشان نشان دهند.

قابل شستشو بودن 

یکی از خصوصیات سرامیک آشپزخانه خوب، قابل شستشو بودن آن هاست. این سرامیک‌ها باید در برابر مواد شوینده نیز مقاومت خوبی از خودشان نشان دهند. به طوری که هر زمان نیاز داشتید، آن‌ها با مواد شوینده و آب تمیز کنید.

مقاومت در برابر خط و خش 

یکی از خصوصیات سرامیک آشپزخانه خوب، مقاومت آن در برابر خط و خش است. شاید قیمت سرامیک آشپزخانه‎ای که مقاومت بالایی در برابر خط و خش داشته باشد، نسبت به سرامیک‌های معمولی بالاتر باشد؛ اما باز هم این خصوصیت بسیار حائز اهمیت است. چون شما باید وسایل سنگین مانند یخچال، صندلی و ... را روی کف آشپزخانه بکشید. پس احتمال اینکه سرامیک‌ها دچار خط و خش شوند، وجود دارد. 


جمع‌ بندی

برای تجهیز ساختمان‌ های مسکونی و تجاری از متریال‌ های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این موارد سرامیک آشپزخانه است که برای پوشاندن کف از آن استفاده می‌شود.

در این مطلب در مورد قیمت سرامیک آشپزخانه و عواملی که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد صحبت کردیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما کاربردی باشد و بتوانید با استفاده از آن بودجه‌ی مورد نیاز برای انواع سرامیک کف آشپزخانه را برآورد کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاه کاربران

<_textarea rows="5" placeholder="پیام *" name="comment" required >
captcha