بازگشت

سرامیک نما و روش‌های نصب آن

1400-11-24

نما یکی از مهمترین بخش‌های ساختمان است که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. از این رو طراحی و اجرای نما در ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در گذشته از کاشی برای پوشش نمای ساختمان استفاده می‌کردند که این سبک از نمای ساختمان به مرور با سرامیک نما و سنگ‌های طبیعی جایگزین شد.

سنگ‌های طبیعی با اینکه در ارائه نماهای مدرن و کلاسیک موفق بودند ولی یکسری محدودیت‌ها در طرح و رنگ آن‌ها سبب شد که سرامیک‌های پرسلان که مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارند جایگزین شوند.

سرامیک‌های پرسلان نما در رنگ ها و طرح‌های مختلف جایگزین سنگ‌های طبیعی در نما شد و امروزه در نمای اکثر ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

حتی در نماهایی که با سنگ‌های طبیعی طراحی شده‌اند، از سرامیک‌های پرسلان طرح سنگ استفاده می‌شود.

یکی از مهمترین مزیت‌های سرامیک نما تنوع طرح و رنگ آن است که جلوه‌های زیبا و جذابی به نمای ساختمان می‌بخشد. این تنوع در رنگ و طرح سبب شده است که سبب شده است که طراحان و معماران از این سرامیک‌ها در طراحی‌های خود استفاده نمایند.

مزیت مهم دیگر مقاومت بالای سرامیک نما در برابر رطوبت، تغییرات دما (گرما و سرما) می باشد که سبب می‌شود نمای ساختمان در برابر عوامل خارجی مقاوم باشد.

باید به این نکته توجه داشت که سرامیک نما با سرامیکی که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود ( سرامیک کف منازل، سرویس بهداشتی، حمام و …)، متفاوت است و سرامیک نما باید از جنس پرسلان بوده تا جذب آب نداشته باشد.




دیدگاه کاربران

captcha