محصولات پیشنهادی

سرامیک طرح دار

در این مطلب به معرفی انواع سرامیک طرح دار و سرامیک طرح سنگ بر اساس محل کاربرد پرداختیم و تعدادی از جدیدترین مدل‌های سرامیک طرح دار موجود در بازار را معرفی کردیم. با این حال، اگر به دنبال خرید این نوع سرامیک‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا سری به وب‌سایت نمایندگی کارخانه‌های کاشی و سرامیک مختلف بزنید

سرامیک طرح دار

سرامیک‌ ها یکی از مصالح پرمصرف در صنعت ساختمان‌سازی هستند که در انواع طرح، رنگ و کیفیت ساخته می‌شوند. سرامیک‌ها بر اساس کاربرد، طرح و رنگ، نحوه پخت و مواد اولیه، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که دارای مقاومت به سایش و خوردگی، جذب آب و مقاومت در برابر ضربه متفاوتی هستند.

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید سرامیک برای کف یا دیوارهای بخش‌های مختلف ساختمان هستند، به سراغ سرامیک طرح دار یا سرامیک طرح سنگ می‌روند. سرامیک طرح دار جزء ترندهای روز است و سرامیک طرح سنگ نیز همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. در این مطلب به معرفی سرامیک طرح دار و انواع آن می‌پردازیم.

سرامیک به‌عنوان یک نوع کاشی برای پوشش کف و یا برخی دیوارها به کار می‌رود که معمولاً در فضای داخلی خانه کاربرد گسترده‌تری دارد. استفاده از سرامیک طرح دار مزایای زیادی دارد که با درنظرداشتن ویژگی و مزایای این نوع کاشی می‌توانید به‌راحتی در هر نوع شرایط محیطی از آن استفاده نمایید. معمولاً سرامیک‌ها جذب آب کمی دارند و نسبت به عوامل فیزیکی از مقاومتی بسیاری برخوردار هستند. سرامیک طرح دار امروزه به طور عجیبی در صنعت ساخت‌وساز به کار می‌رود. 

وجود سرامیک طرح دار در محیط داخلی ساختمان علاوه بر مقاومت و کیفیت بالا، زیبایی منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورد. به‌صورت کلی سرامیک طرح دار از مواد خام همچون خاک رس، اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکسون، کاربید تنگستن و... ساخته می‌شوند. این مواد خام بعد از مخلوط شدن با آب در قالب‌های مختلف با طرح‌های گوناگون قرار می‌گیرند تا به طور کامل خشک شوند. بعد از شکل‌گیری می‌توان سرامیک را از قالب جدا کرد و درون کوره‌های کاشی‌پزی به آن حرارت داد. 

سرامیک طرح دار جزء سرامیک‌های پرطرف‌دار محسوب می‌شود که انواع مختلفی دارد. نمونه‌هایی از سرامیک طرح دار می‌توان به سرامیک طرح سنگ، طرح آجر، طرح چوب، طرح پارکت و طرح‌های گوناگون اشاره نمود. 

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره سرامیک پارکینگی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سرامیک طرح دار

معرفی سرامیک طرح دار

سرامیک طرح دار و سرامیک طرح سنگ در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای دکوراسیون دیوارها، کف سالن، اتاق خواب‌ها و آشپزخانه، سرویس بهداشتی و راهروها استفاده می‌گردند.

طرح روی این سرامیک‌ها یا به شکل کنده‌کاری در بافت سطحی آن‌ها انجام می‌شود یا از طریق چاپ صنعتی و به کمک قالب و رنگ، ایجاد می‌شود. تنوع سرامیک طرح دار بسیار زیاد است و شامل مدل‌هایی مانند طرح گل، طرح‌های هندسی، طرح سنگ، سرامیک میناکاری شده، سرامیک سنتی و غیره می‌شود.

سرامیک‌های طرح‌دار می‌توانند حتی مشابه پارکت یا کاشی موزاییک ساخته شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای پارکت‌های چوب طبیعی به شمار می‌روند. در ادامه به تفکیک، انواع کاشی طرح دار برای فضاها مختلف خانه را معرفی می‌کنیم.

انواع سرامیک طرح دار و سرامیک و طرح سنگ بر اساس محل نصب

سرامیک طرح سنگ و سرامیک طرح دار بر اساس محل نصب در انواع مختلفی تولید می‌شوند که به شرح زیر است.

اگر به دنبال کاشی و سرامیک نما هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سرامیک طرح دار


سرامیک طرح سنگ

در آشپزخانه‌ها، استفاده از سرامیک هم برای کف و هم برای دیوارها متداول است. دلیل استفاده از سرامیک برای کف آشپزخانه این است که این بخش خانه بیشتر در معرض ریختن زباله و مایعات، یا لک شدن بر اثر آشپزی و شستشوی ظرف‌هاست و پاک کردن سرامیک‌ها با یک دستمال نم‌دار یا تی، به سادگی انجام می‌شود.

سرامیک طرح دار کف آشپزخانه معمولا از انواعی که دارای شیار و کنده‌کاری هستند انتخاب می‌شود زیرا این نوع سرامیک‌ها از اصطکاک بالاتری برخورداند و از آن جا که ایمنی در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و احتمال سرخوردن در این مکان بالاست، انتخاب سرامیک با ضریب اصطکاک بالا ضروری است. برای دیوارهای آشپزخانه معمولا از سرامیک‌های طرح دار با نقش و نگارهای رنگارنگ استفاده می‌شود.

علاوه بر این، در آشپزخانه از سرامیک طرح سنگ برای ساخت کانتر (اپن) یا جزیره، و برای سطح روی کابینت‌ها و حتی برای سینک ظرفشویی نیز استفاده می‌شود. سرامیکی که برای این منظور انتخاب می‌شود باید دارای مقاومت به حرارت و جذب آب بالایی باشد تا در مقابل رطوبت بالا، یا قرار گرفتن در معرض حرارت گاز، دچار پوسیدگی و ترک نشود.


معرفی سرامیک طرح سنگ

از نظر طراحی داخلی، بهتر است از سرامیک طرح سنگ ساده با رنگ‌های ملایم برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین، برای سرامیک دیوارها بهتر است به سراغ طرح‌های مینیمال بروید و نیمی از دیوارها را با رنگ‌های خنثا (رنگی نزدیک به رنگ سرامیک) نقاشی کنید.

یکی از سرامیک‌های طرح دار سرامیک طرح سنگ است که برای پوشش‌دهی کف ساختمان بهترین گزینه محسوب می‌شود. استفاده از این سرامیک برای قسمت کف ساختمان به‌راحتی می‌تواند ناهمواری‌های سطح را از بین ببرد و جلوه‌ای مناسب به محیط عرضه گرداند. سرامیک طرح سنگ در ابعاد و سایزهای مختلفی طراحی و تولید شده است که با وجود نمایی کاملاً طبیعی برای بزرگ نشان دادن کف اتاق پذیرایی بهترین گزینه است.

 سرامیک طرح سنگ با داشتن قابلیت ضد آب و ضد چربی برای فضای داخلی خانه همچون آشپزخانه کاربردی است. با وجود این نوع سرامیک، جلوه‌ای طبیعی در فضا ایجاد می‌شود که به‌صورت کلی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی دچار ترک‌خوردگی نمی‌شود. استفاده از سرامیک طرح سنگ برای پوشش دیواری از محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد. سرامیک طرح سنگ نیز همانند سرامیک‌های دیگر از انواع مختلفی برخوردار است که افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند محصول دلخواه خود را خریداری نمایند.

 با استفاده از سرامیک می‌توانید نمای داخلی خانه خود را شیک و سبکی مدرن را به وجود آورید. سرامیک‌ها نسبت به مقاومت بالایی که در برابر آب دارند از قابلیت شستشو برخوردار هستند. استفاده از این نوع سرامیک در تمامی فضاها امکان‌پذیر خواهد بود. استفاده از سرامیک طرح سنگ امروزه در بین کاربران بسیار رواج پیدا کرده که با داشتن تنوع زیاد در طرح و رنگ، افراد را دچار سردرگمی می‌کند. برای انتخاب سرامیک موردنظر خود باتوجه‌به محیط داخلی منزل از بهترین و باکیفیت‌ترین مدل استفاده نمایید. سرامیک طرح سنگ معمولاً برای پوشش کف ساختمان بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. 

سرامیک طرح دار




سرامیک طرح سنگ برای سرویس بهداشتی

متداول‌ترین کاربرد سرامیک طرح سنگ در حمام و سرویس‌های بهداشتی است. کف و دیواره‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی باید با انواع بسیار مقاوم سرامیک طرح سنگ پوشیده شود که از جذب رطوبت بالایی برخوردار هستند.

در غیر این صورت، با گذشت مدت نسبتا کوتاهی، سرامیک‌های سرویس بهداشتی شروع به ترک خوردن و کنده شدن می‌کنند. بنابراین، فاکتور اولی که باید در خرید این نوع سرامیک‌ها در نظر گرفته شود درجه نفوذ آب در آن‌هاست.

پس از آن، باید ضریب اصطکاک سطح سرامیک را بررسی کرد. هرچقدر ضریب اصطکاک بالاتر باشد، گزینه بهتری برای کف حمام و سرویس بهداشتی به شمار می‌رود. دلیل این موضوع این است که حمام و سرویس بهداشتی دائما در معرض آب شوینده‌های مایع هستند و این موضوع باعث خیس و سر شدن کف این محیط می‌شود و احتمال بروز خطر را افزایش می‌دهد.

در نهایت، برای انتخاب طرح و ابعاد سرامیک طرح سنگ سرویس بهداشتی، دقت کنید که طرح‌های ساده‌تر و ابعاد متناسب، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند اما طرح‌های شلوغ و ابعاد بیش از حد بزرگ یا کوچک، فضا را تنگ و بسته به نظر می‌رسانند.


سرامیک طرح سنگ

سرامیک طرح دار برای سالن، اتاق‌ خواب‌ ها و سایر فضا ها

کاربرد کلی‌تر سرامیک طرح سنگ مربوط به فضاهایی مثل اتاق‌ خواب‌ ها، سالن، اتاق کار، راهرو ها و غیره است. برای این فضاها گزینه‌ های متنوع‌ تری وجود دارد که انتخاب آن‌ ها به سلیقه مشتری و سبک دکوراسیون خانه (سنتی یا مدرن) وابسته است.

سرامیک طرح دار با طرح‌های هندسی گزینه متداولی برای راهروها و سرامیک دیوار حیاط است. سرامیک طرح دار گرانیتی بیشتر در سالن‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی، سرامیک طرح دار به دلیل رنگبندی جذاب و نقش‌ونگارهای خاص، به تنهایی می‌تواند جذابیت یک محیط را چندین درجه افزایش دهد. این نوع سرامیک‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای موکت، فرش یا پراکت باشند و همان زیبایی بصری را ایجاد کنند.


سرامیک طرح سنگ


سرامیک‌ طرح دار و انواع مدل ها

همانطور که گفتیم سرامیک طرح دار از تنوع بالایی برخوردار است. این سرامیک‌ها از رس سفید ساخته می‌شوند و استحکام و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند. به طوری که، حتی با شسشتشوی زیاد نیز دچار تغییر رنگ یا خوردگی نمی‌شوند.

سرامیک طرح سنگ در اندازه‌های استاندارد 60*60 و 60*80 و 60*120 تولید می‌شوند البته، برخی کارخانه‌ها امکان تولید این نوع سرامیک با ابعاد سفارشی مشتری را نیز دارند.


سرامیک طرح سنگ براق و مات در رنگ‌های روشن و تیره و در مدل‌های مختلف مثل سرامیک طرح پارکت، سرامیک طرح چوب، تولید می‌شوند. لیست چند مدل از جدیدترین انواع سرامیک طرح دار به شرح زیر است:

• سرامیک طرح دار سفید و براق ساده

• سرامیک طرح دار سفید و براق رگه‌دار

• سرامیک طرح دار مات سیاه و سفید

• سرامیک طرح دار راه‌راه سفید و خاکستری

• سرامیک طرح دار گرانیتی سیاه با رگه‌های سفید

• سرامیک طرح کف‌پوش

• سرامیک طرح دار دیواری سنتی

• سرامیک طرح دار شش‌ضلعی

• سرامیک طرح سنگ سفید و کرم

• سرامیک اسلب طوسی

• سرامیک طرح دار گل برجسته

• سرامیک طرح سنگ طبیعی

• سرامیک طرح سنگ سه بعدی

مجموعه بازرگانی شهیدی مفتخر است تمامی خدمات مربوط به سرامیک دیوار پارکینگ را در اختیار شما قرار دهد.


سرامیک طرح سنگ


مطالب پیشنهادی

دیدگاه کاربران

<_textarea rows="5" placeholder="پیام *" name="comment" required >
captcha